Jens Bahre - Neberte mi kráľovstvo

20.09.2012 17:11

Je to síce trochu staršia kniha (rok vydania 1987) ale aj tak ma zaujala. 

Do rúk sa mi dostala náhodou, keď som si v babkinej obývačke prezerala knihy. Patrila mojej nebohej krstnej.

Na knihe sa mi asi najviac páči to, že autor dokáže prefektne vykresliť náladu, v ktorej sa hlavná postava nachádza. Ešte lepšie však je, že táto nálada prechádza aj na čitateľa. Pri prvých stránkach knihy sa mi zdalo, že stále je to niečo iné, stále sa v mysli Niki odohráva čosi nové, čosi, na čo doteraz neprišla. 

Neviem s určitosťou povedať, do akej kategórie by som ju zaradila. Z prvého pohľadu je jasné, že ide o nemeckú literatúru ešte z čias Sovietskeho zväzu. Celkom určite je to aj literatúra pre deti a mládež. Jemná dávka romantiky tomu nezaškodila, takže možnože je to aj román pre dievčatá. A čo sa týka vekovej hranice, fakt neviem. V recenziách sa síce píše, že pre čitateľov od 9 rokov, ale ja mám oveľa viac a nemôžem povedať, že by sa mi kniha zdala nudná. ;)

Samozrejme, oceňujem aj vátvarnú stránki knihy s jemným nádychom impresionizmu (už som spomínala, že celá nálada je prchavá, dej sa okrem iného odohráva takmer vo všetkých ročných obdobiach.

Kniha dokonale vystihuje podstatu priateľstva a ochoty pomôcť, ochoty poddať sa zmenám, ktpré nás v živote čakajú a usilovnosť, bez ktorej sa napredovať nedá. Nabáda nás k neustálemu zdokonaľovaniu sa a potreby konať dobro a pomáhať ostatným.

Knihu odporúčam všetkých mladým človiečikom, ktorí si radi formujú svoju osobnosť a ktorí radi spoznávajú v knihách i neľahké osudy hlavných hrdinov.

by Lily

—————

Späť


Jens Bahre - Neberte mi kráľovstvo

Neboli nájdené žiadne príspevky.





Anketa

Čítal/ a si túto knihu?

Áno
100%
11

Nie
0%
0

Celkový počet hlasov: 11


Kontakt

MeAndMyMind

Ak chceš reklamu, napíš do dikusie "Tuto máte priestor na svoju reklamu". ! Nepíš mi na mail takéto banality.